Dansk Tamrotte Forum

Samlingsstedet for tamrotte ejere i Danmark
Dato og tid er lør dec 16, 2017 7:19 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Dødt forum?
Rotternes Herre
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense C
Hej.

Er forummet dødt? der har ikke været nye indlæg i lang tid.

Co-Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Ikke helt. Jeg er her ihvertfald stadig, og kigger herind flere gange om dagen, hvis der skulle blive brug for det... og svarer, hvis der er noget. ;)
Men ja, der er ikke det samme liv herinde, som der var førhen. Lidt trist, for vi HAR jo nu engang nogle kvaliteter, som ikke findes på de nyere sociale platforme - som f.eks. god overskuelighed og store mængder tamrotteviden, som er blevet samlet igennem mange år.

Men personligt tror jeg nu stadig på, at DTF har fordele, som de andre platforme ikke har, selv om der ikke er så mange aktive medlemmer som i "gamle dage". Fordelen ved de mere direkte solciale platforme som f.eks. facebook er jo, at de er hurtige - men bagsiden er, at man måske ikke får så dybtgående svar på de spørgsmål, man kan have.
Herinde er der jo nu engang plads til, at man kan gå langt mere i dybden med tingene, og man kan også lettere henvise til ældre tråde, som nemt kan findes frem igen.

Men nej, vi kører såmænd stadig - bare på et lidt svagere blus, end vi gjorde førhen. :wink: :lol:

2 Stjernet Rottemedlem **

Geografisk sted: Esbjerg, VestJylland
Vil også sige, at jeg savner MEGET de gode gamle dage, hvor der var mere liv herinde. Facebook er en rodebutik!!!! Alt er rodet sammen i flere forskellige grupper, hvor det kun er datoen der skelener mellem indlægene - Kontra her, hvor der er f.eks. en gruppe "kun" for sygdomme, mens en anden gruppe kun handler om genetik. Så har man et problem, kan man hurtigt se, om det evt. allerede er nævnt? Ellers kan man stille spørgsmålet i den rette gruppe, og få et FYLDESTGØRENDE svar! Modsat Facebook, hvor svaret typisk vil være mere i kategorien af en slags "mavefornemmelse-svar"..

En anden ting som jeg ELSKER herinde, er at man kan abonnere på dette dejlige forum via feeds. Så kan ALLE opslag og billeder hurtigt og nemt hentes ned til læsning i et newsreader program, som man typisk bruger til at holde sig opdateret om nyheder. Det er SUPER dejligt og effektivt - Kan VARMT anbefales!!!

Erling.

Rotternes Herre

Geografisk sted: Aulum - Vestjylland
Jeg kigger også stadig ind flere gange dagligt :mrgreen: Vi må bare til at skrive lidt mere herinde.. Ligge lidt flere billeder ind :D

DTF Forum Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg tjekker også gerne flere gange om dagen, men er nok skyldig i at jeg sjældent laver opslag selv :oops: :)

http://eifosrotter.weebly.com/

Co-Admin
Brugeravatar

:lol: :lol: Ih altså, hvor er det da egentlig sjovt. Når Lord Crimsons spørgsmål får os til at tænke nærmere over det, så viser det sig faktisk, at forummet ikke er det mindste dødt - for vi er faktisk ikke så helt få, der ønsker at holde liv i det... og ville savne det frygteligt, hvis det forsvandt. Der er bare ikke rigtigt nogen af os, der kan finde ud af at GØRE noget for at puste liv i det igen... Heller ikke mig, for jeg har jo HELLER ikke oprettet tråde i meget lang tid. Jeg har kun svaret på dé ting, som ANDRE har oprettet tråde om, ligesom flere af i andre har. Jeg har faktisk haft en lille trist tanke om, om der overhovedet var andre, der var interesserede i at opretholde DTF som et aktivt og hyggeligt forum... men det KUNNE da godt lyde, som om i andre har siddet med lidt af den samme fornemmelse? :lol:

Hmm... måske skulle vi holde lidt op med at ærgre os over, at der er så langt imellem, at nogen opretter nye tråde, og så bare SELV gøre det? :P
Det behøver jo ikke være dybt alvorlige ting, vi skriver om - vi plejede jo førhen at være ret gode til at dele hverdagens små, sjove oplevelser og morsomme ting - evt. med en masse hyggelige billeder - som vi har oplevet med vores skønne totter.
Og når alt kommer til alt, så er det måske lige netop DE ting, vi mangler allermest for at gøre forummet til et hyggeligt og sjovt sted at være igen? :)

Rotternes Herre
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense C
Ok så det er ikke helt dødt.. :)

Jeg kigger også ind et par gange om dagen, men finder det svært at oprette indlæg så længe jeg ikke selv har rotter.. Jeg arbejder jo stadigt på mit "naturbur", men der har ikke været noget at opdatere før nu.. (se min anden tråd ;))

Hvad om vi oprettede en tråd hvor vi kan komme med gode ideer til hvordan man gør forummet bedre, eller kan komme med gode ideer til at få mere liv herind? Sådan lidt "Rädda Joppe – död eller levande " -agtigt.. :)

Man kunne jo feks lave tråde med forum"spil", eller en tråd med en historie/fortælling hvor andre kan fortsætte hvor i slap.

3 Stjernet Rottemedlem ***
Brugeravatar

Jeg tjekkede forummet et par gange om dagen førhen, men nu tjekker jeg nok bare dagligt.. HVIS der kommer mere aktivitet på forummet, begynder jeg da helt sikkert at tjekke oftere igen ;)

Stolte ejere af 8 rotter <3

Co-Admin
Brugeravatar

Lord Crimson skrev:
Hvad om vi oprettede en tråd hvor vi kan komme med gode ideer til hvordan man gør forummet bedre, eller kan komme med gode ideer til at få mere liv herind? Sådan lidt "Rädda Joppe – död eller levande " -agtigt.. :)
Tjah, vi behøver vel ikke engang oprette en ny tråd til dét. Hvis nogen har et godt forslag, kan de jo også bare skrive det i den hér tråd. :)
Lord Crimson skrev:
Man kunne jo feks lave tråde med forum"spil", eller en tråd med en historie/fortælling hvor andre kan fortsætte hvor i slap.
Det kunne da egentlig være en sjov idé, hvis der er interesse for det. Sådan en "lege-tråd" skulle så selvfølgelig oprettes under "Off topic". For en del år siden blev der i ny og næ oprettet forskellige legetråde. De HAR jo en tendens til med tiden at blive meget lange, så de krævede lige, at redaktørerne med mellemrum gik ind og slettede de fleste indlæg, så det kun var startindlægget og de sidste par stykker, der blev stående. Så kunne legen fortsætte et godt stykke tid, inden der igen var behov for en lille oprydning. :)

Super Rotte Entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg
Jeg kigger herinde en gang om dagen ca. Og jeg kan meget bedre lide det herinde fremfor facebook.

Det er en del mere overskueligt her inde

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]