Dansk Tamrotte Forum

Samlingsstedet for tamrotte ejere i Danmark
Dato og tid er tors aug 16, 2018 9:42 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
2 Stjernet Rottemedlem **

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har nu kastede mig ud i en lidt sær parring (for mig) og jeg ville derfor gerne vide hvad jeg kan forvente og om ungerne vil bære af deres forældre ?

Faren: Himalaya (har aldrig været far før)
Moren: Fuzz (farven aner vi ikke da hun i sin tid blev redet fra en svensk avler der ikke havde styr på noget som helst, dog har hun haft unger før så vi ved hun kan klare det)

forventer selv at de ville blive glathårede og bære generne fra hver forældre - men kan de det ? (altså kan de bærre himalaya og fuzz)
og er der nogen af de kloge hoveder der kan gætte sig til hvad der vil komme i kuldet ?
(moren har sorte øjne og nogen få mørke minihår i hoved (vi kan ikke rigtig tyde farven helt)

Rotteforum afhængig
Brugeravatar

Geografisk sted: Odsherred
Vlad skrev:
Jeg har nu kastede mig ud i en lidt sær parring (for mig) og jeg ville derfor gerne vide hvad jeg kan forvente og om ungerne vil bære af deres forældre ?

Faren: Himalaya (har aldrig været far før)
Moren: Fuzz (farven aner vi ikke da hun i sin tid blev redet fra en svensk avler der ikke havde styr på noget som helst, dog har hun haft unger før så vi ved hun kan klare det)

forventer selv at de ville blive glathårede og bære generne fra hver forældre - men kan de det ? (altså kan de bærre himalaya og fuzz)
og er der nogen af de kloge hoveder der kan gætte sig til hvad der vil komme i kuldet ?
(moren har sorte øjne og nogen få mørke minihår i hoved (vi kan ikke rigtig tyde farven helt)

De kan jo i princippet godt bære hhv himi (cch) og fuzz, men når du ikke ved om de gør det eller om himi'en er agouti eller nonagouti baseret - eller hvad moderens farve er, kan du kun forvente Black og agouti - alle ungerne vil så bære himi og fuzz :)

Titel:

okidoki - takker :D

Hvad bør jeg forvente af aftegn ? (moren er samme lysserøde farve på hele kroppen men ellers har jeg ingen idé om hendes aftegn)

Titel:
Rotteforum afhængig
Brugeravatar

Geografisk sted: Odsherred
Vlad skrev:
okidoki - takker :D

Hvad bør jeg forvente af aftegn ? (moren er samme lysserøde farve på hele kroppen men ellers har jeg ingen idé om hendes aftegn)

Når du ikke kender aftegnene på forældrene, har jeg ikke en chance for at gætte ;)

Titel:

hihi kunne jo være der var en gylden løsning XD men tak alivel ^_^

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]