Ronaxan

Er din tamrotte begyndt at nyse? Kommer der mislyde når den trækker vejret? Har den pludselig fået en knude? Desværre hænder det, at vores små venner bliver syge, og så er der hjælp at hente her...

Moderators: Rakkaus, Lylle My, Alenya

Post Reply
Nadjap
2 Stjernet Rottemedlem **

Ronaxan

Post by Nadjap » Fri Nov 22, 2013 6:17 pm

Hej allesammen :D

Jeg har lige været hos dyrlægen med min Snehvide i dag pga., rallen for lungerne. Min dyrlæge besluttede, at den skal behandles med Ronaxan i minimum 7 dage. Jeg skal give første omgang i morgen tidlig. Men hvordan giver I jeres totter ronaxan? Jeg kan ikke forestille mig, at min rotte bare har tænkt sig at sluge stumpen. :lol:

erfort
Rotteforum afhængig

Post by erfort » Fri Nov 22, 2013 6:26 pm

Når vi har givet ronaxan, så har vi pulveriseret det stykke de skulle have ned i noget babymos, som de så har fået lov at guffe i sig af en ske.
Har dine basser et eller andet de bare elsker, som er i forholdsvis flydende form?
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Nifler, Lexi, Hugo og Philiebe <3

Nadjap

Post by Nadjap » Fri Nov 22, 2013 6:31 pm

Mmh, det lyder som en rigtig god idé! Mine totter elsker også bare babymos! Det vil jeg da helt klart afprøve i morgen :lol:

Kaffeplet
Senior Rottemedlem

Post by Kaffeplet » Sat Nov 23, 2013 8:45 am

Jeg plejer at gøre det samme med leverpostej - pigerne elsker det og vi har det alligevel næsten altid i køleskabet:)

Nadjap

Post by Nadjap » Sat Nov 23, 2013 7:57 pm

Det at blande pulveret med babymos var en succes!!! Snehvide guffede det i sig på ingen tid! Og de andre to er heller ikke ulykkelige, da de får en lille skål med babymos uden medicin i! :lol:

erfort
Rotteforum afhængig

Post by erfort » Sat Nov 23, 2013 11:07 pm

Nadjap wrote:Det at blande pulveret med babymos var en succes!!! Snehvide guffede det i sig på ingen tid! Og de andre to er heller ikke ulykkelige, da de får en lille skål med babymos uden medicin i! :lol:
Dejligt!
Det er bare så rart når det er en positiv oplevelserne for de små pus at få deres medicin. :D
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Nifler, Lexi, Hugo og Philiebe <3

Nadjap

Post by Nadjap » Sun Nov 24, 2013 4:21 pm

Helt klart! Jeg var en anelse nervøs ved det, da det er første gang at der er brug for medicin! :lol: Nu må jeg bare håbe på, at min lille Snehvide får det bedre :)

Post Reply