Fortumlet rotte..

Er din tamrotte begyndt at nyse? Kommer der mislyde når den trækker vejret? Har den pludselig fået en knude? Desværre hænder det, at vores små venner bliver syge, og så er der hjælp at hente her...

Moderators: Rakkaus, Lylle My, Alenya

Post Reply
Guest

Fortumlet rotte..

Post by Guest » Mon Mar 28, 2005 2:03 pm

Imorges blev jeg vækket af, at min rotte Zerda lavede noget underligt, ret unaturligt i sin kasse.. Jeg fik ikke helt set an HVAD han lavede, men det lød underligt (lyden der vækkede mig).. Da han så kravlede ned (den sidder oppe i buret, og ca. 6 cm. længere nede er der en stor gren) og skulle til at træde ned på grenen, men tumlede halvt ved siden af, og faldt resten af vejen (heldigvis kun ca. 12cm eller sådan) og sad så helt stille og stirrede, og så ud som om han var helt chocket over sin egen tilstand.. Da jeg stak hånden ind i buret for at cheke op på ham, reagerede han slet ikke på jeg åbnede buret, og at min hånd var på vej hen til ham.. Først da jeg rørte ham, gav det et set i ham, og han hoppede væk... Med dét tænkte jeg at hans syn måske var begyndt at svække.. Men kan det ske over én nat? For han virkede frisk nok igår..

Da det så endelig lykkeds mig at få ham ud, kunne han sagtens både se og høre.. Vifter jeg hånden omkring ham, reagere han, og også på lyd.. Hans adfærd, eller i hvert fald hans bevægelser, da han vandrede rundt på min seng, virker sære... Dog tumler han ikke så meget, som nogen af mine andre gamle rotter, før de måtte stille poterne (ham her er fra sep. 03)... Med mine andre rotter har jeg oplevet deres balance evne er blevet fuldkommen mærkelig, og de knap nok har kunnet tage ét skridt uden at velte på siden.. Men det er ikke tilfældet hos Zerda heldigvis.. Men jeg er meget bange for at det måske kan lagge derhen ad..
Hans bevægelser virker så sære og usikre.. Nogen der kender noget til dette?

Post Reply