Okay, da rotterne skulle ud på sofaen for at genere mig hér til aften, opdagede jeg at der var en lille mørk skygge på Betelgeuses bule, så jeg tænkte straks "BYLD?". Men mit syn er nu engang meget dårligt, så for at kunne se ordenligt, brugte jeg den go'e gamle metode - tog en masse billeder og forstørrede dem op, så jeg bedre kunne se.
Det første billede fik mig til at hoppe højt og overveje at ringe til dyrlægevagten med det samme - for i farten troede jeg, at det var roden af en TAND, jeg kunne se stikke frem af hullet.
..men da jeg kiggede på det næste billede, blev jeg alligevel lidt roligere - for så kunne jeg se, at det simpelthen var tyktflydende, ulækkert pus, der sev ud. Jeg véd ikke rigtigt, hvor vild jeg er med at forsøge at hjælpe ham med at trykke det ud og rense det. Det er jo et temmelig ømfindtligt sted den sidder, og han HADER virkelig at blive holdt fast. Han skriger af rædsel og får både mig og sig selv klistret ind i bløde, slimede stresspøller, hver gang jeg giver ham hans ugentlige helbredscheck... så det vil helt sikkert være RET svært - og en virkelig skræmmende og ubehagelig oplevelse for ham - hvis jeg både skal holde ham fast, tømme bylden og rense den.
Jeg tror at jeg venter til i morgen, når lyset er bedre, og så må jeg prøve at se om det bliver nødvendigt at hjælpe ham. Han gør ihvertfald selv et ihærdigt job med at prøve at tømme den. Og han virker også en del gladere, end han har gjort i det sidste stykke tid, selvom det må gøre herre-nas.
Under alle omstændigheder fortsætter jeg med antibiotikaen, og så får jeg lige dyrlægen til at kigge på det til dén tid, vi aftalte - for at se om al betændelsen er helt væk, og også om det SKULLE være en dårlig tandrod, der er skyld i miséren... for så vil skidtet jo nok bare komme tilbage, så snart jeg stopper med baytrilen.
..men ihvertfald ser det ud til, at det IKKE er en svust. Dét er da altid NOGET.